![]() |
|
|
#1 |
|
Væpner
Navn: Fredrik Bjønnes Gruppe: Borrefylkingen, Army of Nils
|
Jeg har nå lagt ut utstyrsguiden til Borrefylkingen
http://freddy50.stud.hive.no/ Jeg kommer til å bruke denne tråden til å gi dere beskjed når guiden er oppdatert, så hvis dere har kommenterer til guiden, venligst benytt utstyrsguide ris og ros tråden Hilsen Freddy Last edited by Freddy; 04-12-08 at 16:11. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Væpner
|
Jeg har lagt ut en ny oppdatering av guiden.
Det som i hovedsak er gjordt av endringer er: 5.2.2 Lamell Etter en diskusjon på forumet har jeg endret litt på det jeg har skrevet om lamell. På grunn av manglende kilder når det gjelder lamell av lær anbefales det at slik beskyttelse ikke benyttes. 5.2.3 Slagkofte På grunn av usikre kilder for når slagkofter ble vanlig i vest-Europa anbefales det nå å istedenfor benytte flere lag klær som beskyttelse under brynje. (Ikke sikre kilder på slagkofte før midten av 1100-tallet.) 5.2.4 Hjelm Lagt til at det er usikkert om Gjermundbu hjelmen har vært lagd for bruk i kamp. 6 Mønster og guider Lagt til mønster for lue og hette 8 Kilder Lagt ut link til masteroppgave om hetter og strutthetter Hvis det er noen spørsmål eller tilbakemeldinger, venligst ta opp dette i ros og ros tråden Hilsen Freddy |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Væpner
|
Ny oppdatering er lagt ut
Guide til å lage rundskjold ligger er lagt til i utstyrsguiden Hilsen Freddy |