Forum på Blankvaapen.org  

Go Back   Forum på Blankvaapen.org > Hovedfora > Kjøp og salg

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-07-10, 19:12   #1
Skauher
Rekrutt

Navn: Skog
Gruppe:

Default Nybegynner

Hei hei.

Noen kamerater og jeg skal ha oss våre første sverd, og vi lurer på om denne siden er til å stole på?

Noen som har peiling på hvilke av modellene der som er "peened"? (husker ikke det norske ordet)

http://www.swords.pl/index.php5?page...r_id=4&lang=en

På forhånd takk.

- Skog

Last edited by Skauher; 03-08-10 at 14:18.
Skauher is offline   Reply With Quote
Old 25-07-10, 23:28   #2
Bjørn Are
Knekt

Bjørn Are's Avatar

Navn: Bjørn Are K. Stølen
Gruppe: "Egdene", "Frilansene-Agder sveit" og "Etter stengetid"

Default Re: Nybegynner. Swords.pl bra side?

Hm, hei og velkommen og sånn, det første jeg lurer på er hva dere skal med sverdene. Det er vanskelig å gi råd når man ikke vet hva de skal brukes til. Har dere nettop joinet en hærkampgruppe? Dette stedet leverer både skarpe og blunte sverd, så du må nok være litt mer presis. Så vidt jeg vet, er det ikke noe i veien med kvaliteten på sverdene fra det nettstedet, men for å gi noe skikkelig råd, må du komme med litt mer info.

Det er ofte smart å handle sitt første sverd på ett av middelalder/viking-markedene om sommeren, sammen med noen som har handlet sverd før, så kan man kjenne på balanse, vekt, og se på finish, og få ting med en gang.
Bjørn Are is offline   Reply With Quote
Old 26-07-10, 16:12   #3
Skauher
Rekrutt

Gruppe:

Takker for svar =)

Jeg har en tendens til å bli overivrig før jeg får prøvd ut ting, men vi skal sjekke ut Agder Vikinglag (har hørt at de driver med blunte våpen) ^^

Har en øks fra før, men føler jeg vil ha et sverd i tillegg, og så er det litt kjipt å vente til neste sommer med å skaffe seg utstyr og da.

- Skog
Old 03-08-10, 12:47   #4
Elling
Sysselmann

Elling's Avatar

Navn: Elling Polden
Gruppe: Kongshirden 1260, Army of Nils

Send a message via MSN to Elling

Swords.pl er ein av dei vanligste billg-sverd pusherane i viking-kretsar. Dei lager strort sett greie sverd, så det burde gå fint å bestille derfrå.
Reint "performance" messig pleier folk ofte å ende opp med ein-eggaren, sidan dei pleier å vere lette og fine.

Støtt
Folkefronten for Frigjøring av Bohuslen, Suderøyene og Man

"Slikt skjer til sjøs, sa Selen; den ble skutt i øyet."
-Kong Sverre, etter å ha mistet 17 hirdmenn i et angrep mot bueskyttere, opp en skrent, i en halv meter snø
Elling is offline   Reply With Quote
Old 03-08-10, 14:24   #5
Skauher
Rekrutt

Gruppe:

Takker for svar ^^

Blir nok et eller annet sverd fra swords.pl i en nær fremtid, men vi besluttet oss for å gå for økser og saxer (lang/scram) for øyeblikket.

Blir trolig fra en brite som heter Nick Johnson.

Last edited by Skauher; 03-08-10 at 14:51.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules