![]() |
|
|
#1 |
|
Knekt
Navn: Jo Os Gruppe: Kongshirden 1260 / Alenfit
|
I sommar kom eg over ein kar som solgte skarpe glaiver/spydspissar. Desse såg veldig bra ut, på linje med det Ragnar lagde før. Han hadde vistnok aldri laga våpen for reenactment, men med spesifikasjonar for eggen og bilder så må vel det vera mulig å få til. Sjøl har eg ikkje bruk for noke for tida, men hvis noen har behov for våpen kan han vera ein mulighet å sjekka.
Han heiter Endre Wingereid, og bur på Eidsfoss. Adressa hans er wingereids.smiealfakrølllive.no |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Knekt
Navn: Jon Reinhardt Husvegg Gruppe: Hafrsfjordvikingane, HK 1260
|
Har også sett det han har laga å det ser veldig bra ut. når eg snakka med han mente han at han skulle klare å lage våpen til å sloss med også selv om han fåretrakk de skarpe.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Knekt
Navn: Hörður Barðdal Bjarnason Gruppe: Kongshirden 1260, Alenfit, StorSintMann
|
har alle smeder etternamn som byrjar på W?
|
|
|
#4 |
|
Knekt
|
jepp, de heter noe med w alle sammen.
Endre har også en far som heter Roger som også er smed, det er antageligvis han som har smidd glaivene, han har ihvertfall smidd to jeg har sett på mål fra historisk museum. det er han som har smidd daneøksa mi, den skarpe som noen her har fått prøvd... kan anbefale dem begge to.
En Skaal for dig, min kjekke Ven, og for de norske Piger! Og har du en, saa Skaal for den, og Skam faa den som sviger! Og Skam faa den som elsker Tvang, og hader Piger, Vin og Sang! En Skaal for dig, min kjekke Ven, og for de norske Piger |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Knekt
Navn: Hörður Barðdal Bjarnason Gruppe: Kongshirden 1260, Alenfit, StorSintMann
|
den som vi kutta opp gris med? den var ganske bra.
|
|
|
#6 |
|
Knekt
Navn: Halvor Hjort Guttu Gruppe: Grásida og KH1308
|
noen som har noen bilder eller en hjemmeside?
|
|
|
#7 |
|
Knekt
|
jeg har ingen bilder av tinga til Endre fordi jeg aldri tar bilder. likevel har jeg disse 2 bildene, tatt med mobilkamera...
![]() ![]() disse to er tatt fra bordet til roger wingereid på eidsfoss i pinsen. egentlig er det økser og kniver han driver mest med, men tok desverre ikke bilder av det. han har noen veldig bra historisk relevante økser innimellom, men han fokuserer ikke nødvendigvis på noen periode, så man lønner seg på å vite hva man ser etter... du kan se litt av daneøksa på dette skrytebildet fra camp gamleveien 2; the return of the banjoman
En Skaal for dig, min kjekke Ven, og for de norske Piger! Og har du en, saa Skaal for den, og Skam faa den som sviger! Og Skam faa den som elsker Tvang, og hader Piger, Vin og Sang! En Skaal for dig, min kjekke Ven, og for de norske Piger |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rekrutt
Navn: Steffen Gruppe:
|
er det noen som vet hvor mye man må regne med å betale for et herdet type c øksehode?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Knekt
Navn: Jo Os Gruppe: Kongshirden 1260 / Alenfit
|
Send han ein mail eller ring han og spør
..Prisane hans virka veldig bra i sommar.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|